Livet

Andas djupt minst fem ggr om dagen
Reflektera då och då, vad som är viktigast för dig
Lyssna på kroppen minst tre ggr i veckan, minst fem minuter, då du sätter dig ner och KÄNNER för att ta emot vad den vill förmedla
Hur sover du? Ta sömnen som är den viktigaste terapiformen på allvar. Vid återkommande sömnrubbningar ta hjälp, dock inte av kemiska preparat utan av KBT & naturliga preparat
Ägna en stund varje vecka åt meditation, qigong eller yoga. Det skiftar kroppen från det sympatiska (aktiva) nervsystemet, till det parasympatiska (avslappnade). På bara några minuter sänker det andnings- och hjärtfrekvens, puls och blodtryck. Syreförbrukning och ämnesomsättning minskar och musklerna slappnar av
Var ute i naturen, ju mörkare och kallare årstid, desto viktigare, motion utomhus är rolig och ger dig SYRE i hela andningssystemet samt hjärta och hjärna
Ät näringsrik, bra, ren kost med grönsaker, protein, fett och endast lite kolhydrater. Ta bort socker, drick endast en kopp kaffe per dag och undvik alkohol
Att läka obearbetad sorg och få hjälp att hantera rädslor är grunden till läkning och personlig utveckling
Dina tankar skapar ditt liv, VET att du är SKAPAREN och SKAPELSEN
Bli medveten om att allt hör ihop så ta hjälp direkt om du inte mår bra, låt inte obalanser i kropp, sinne eller själ skapa framtida sjukdomar
Njut och skratta MER, det är en stor del av livets mening
Dra gränser och träna på att säga NEJ
Använd sociala medier och ”devices” smart! Ta till dig och sprid viktig information, stäng sedan av
Jämför dig inte med andra
Praktisera tacksamhet
Tillåt dig att ha tråkigt och inte göra någonting, det är första nyckeln till positiv och spontan KREATIVITET 
ÄLSKA DIG SJÄLV, no matter what ❤️❤️❤️